2009年4月27日

A Bad Dream

A Bad Dream —— Keane
一个糟糕的梦 —— 基音
——————————————————————————————————
Why do I have to fly
为何我一定要飞翔
over every town up and down the line?
在每座城市的上空上上下下
I'll die in the clouds above
我将会长眠在云端
and you that I defend, I do not love.
而我一直在捍卫的你,其实我并不爱

I wake up, it's a bad dream,
一觉醒来,这是个糟糕的梦
No one on my side,
没有人在我的身旁
I was fighting
我在斗争
But I just feel too tired
to be fighting,
但是我却力不从心
guess I'm not the fighting kind.
也许我并不是那种会斗争的人

Where will I meet my fate?
到哪里我才会遇到自己的宿命?
Baby I'm a man, I was born to hate.
宝贝,我是个男人,我生来就带着仇恨
And when will I meet my end?
而何时我才会遇到自己的终结
In a better time you could be my friend.
也许在另一个时空你能成为我的朋友

I wake up, it's a bad dream,
一觉醒来,这是个糟糕的梦
No one on my side,
没有人在我的身旁
I was fighting
我在斗争
But I just feel too tired
to be fighting,
但是我却力不从心
guess I'm not the fighting kind.
也许我并不是那种会斗争的人
Wouldn't mind it
if you were by my side
如果你一直在我身边我也并不会介意
But you're long gone,
但是你早已远走
yeah you're long gone now.
是的你现在早已远走

Where do we go?
我们要去哪里?
I don't even know,
我根本不知道
My strange old face,
我那古怪的旧面容
And I'm thinking about those days,
最近我一直在思索
And I'm thinking about those days.
最近我一直在思索


本想写些什么抒发一下最近对爱情的态度,但是想一想那也没有什么意义,过后只会觉得自己很傻而已,所以就用这首歌来代替好了。

I am going to write something to express my recent feelings about love at first, but feel that's won't make any sense, and after that i will feel myself foolish, so i put this song here instead that.

没有评论: